سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، آدم هفتاد ساله ای را که در رفتار و جلوه، چون جوان بیست ساله است، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
اتاق 6

تاکید دوباره بر تسریع روند پرونده ثبت جهانی «هیرکانی»


 

  • تاکید دوباره بر تسریع روند پرونده ثبت جهانی «هیرکانی»
    به گزارش مجله محیط زیست صلح ؛

    به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، جلسه هماهنگی بین دستگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری سازمان میراث فرهنگی و کمیته ملی یونسکو به منظور تصمیم‌گیری در رابطه با تدوین پرونده ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در دفتر معاونت میراث فرهنگی کشور برگزار و محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی با اشاره به اهمیت پرونده جنگل‌های هیرکانی در فهرست آثار طبیعی جهانی گفت: با توجه به اینکه ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده جنگل‌های هیرکانی سال 2018 وارد کشور می‌شوند، لازم است همه‌ی فعالیت‌ها و مقدمات تدوین پرونده با مشارکت دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

    طالبیان همچنین با اشاره بر لزوم تدوین پرونده ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، بر ضرورت مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری سازمان میراث فرهنگی و کمیته ملی یونسکو در تهیه این پرونده تاکید شد.

    او ادامه داد: در این جلسه قرار شد کمیته هماهنگی بین دستگاه‌ها هر چه سریع‌تر برگزار و همچنین شورای راهبری نیز برای تسریع روند پرونده ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی و اجرایی کردن برنامه‌های پلان مدیریت درج شده در پرونده قبل و بعد از ثبت جهانی تشکیل می‌شود.

    معاون میراث فرهنگی اظهار کرد: زمان تعیین‌شده برای جمع‌بندی نهایی پرونده آبان ماه سال جاری در نظر گرفته شده است و مرجع ملی ارسال پرونده و سایر هماهنگی‌های اداری به عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواهد بود.

    به گزارش ایسنا، 24 خرداد امسال نیز جلسه‌ای در شهرستان آمل در استان مازندران برگزار شد که اصلی‌ترین هدف نشست کارگروه که با حضور «تیلمن یگر» ارزیاب اتحادیه جهانی حفاظت از آثار طبیعی (سوکو) برگزار شد، ارائه راهکارهای مناسب برای مراحل اجرایی و فراهم آوردن موارد درخواستی یونسکو در مهلت تعیین شده اعلام شد.

    به گفته‌ طالبیان در آن زمان، مهلت تعیین شده از سوی یونسکو برای تکمیل پرونده ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی تا اوایل سال 2018 میلادی (زمستان 96) است و پس از این مهلت، بررسی پرونده ارسالی و بازدید میدانی کارشناسان یونسکو از محدوده‌های مورد درخواست ثبت جهانی آغاز می‌شود و حداقل تا سال 2019 میلادی جنگل‌های هیرکانی شمال ایران به عنوان سومین اثر میراث طبیعی کشور در فهرست آثار یونسکو ثبت خواهد شد.

    انتهای پیام

    بازنشر مطالب و اخبار گروه خبری

    ایسنا

    اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح برای ما ارسال نمایید.

    خبریار صلح

    قوانین خبریار صلح

    1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
    2. شما می توانید از بخش خبریار صلح، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
    3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
    4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
    5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
    6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
    7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
    8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

    گروه وبگردی و خبریار صلح


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط otagh khabar 96/4/7:: 12:40 عصر     |     () نظر